A KUTATÁSRÓL
Az autósok 64,4%-a hetente legalább egyszer találkozik szirénázó járművel, tízből nyolcan érzik úgy, tudják, mit kell tenni, de minden ötödik autós a vonuló járműre hagyja a helyzet megoldását. A Magyar Suzuki és az Ipsos közös kutatása rámutatott, hogy az aktív cselekvés helyett 52,8%-unkat inkább a bajba jutott embertársunk helyzete és sorsa foglalkoztatja egy ilyen szituációban, nem látjuk, hogy a segítségnyújtásban akár nekünk is szerepünk, felelősségünk lehet. Az eredmények nem meglepőek, hiszen Magyarországon a jogosítvány megszerzése során nincs lehetőség arra, hogy speciális helyzetekben – például megkülönböztető jelzésű autó érkezésekor - megtanuljuk, hogyan kell reagálni. Az „Együtt az utakon” program idei, „Adj utat, ments életet!” kampányában arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy körültekintően és egymást segítve a forgalom minden résztvevőjének együtt szükséges dolgoznia ahhoz, hogy a szirénás járművek időben célba érjenek. Emellett szeretnénk praktikus gyakorlati tanácsokkal segíteni a közlekedőket ezekre a szituációkra, hiszen akár fél percen is múlhat egy emberélet.
Szakértőink
ZERKOVITZ DÁVID
Munka- és szervezet-szakpszichológus, aki szakértő a járművezetés emberi tényezői és a munkahelyi alkalmasság pszichológiájában. Tevékenységi köre magában foglalja a vasúti, légi és vízi balesetvizsgálatokban való részvételt meghívott szakértőként, valamint repülőgépszemélyzetek és mérnökcsoportok számára tart továbbképzéseket szakmai tanácsadóként. Munkájában központi szerepet játszik az emberi viselkedés és teljesítmény elemzése annak érdekében, hogy elősegítse a biztonságosabb és hatékonyabb járművezetést, valamint a munkahelyi alkalmasságot.
CSÖRGŐ LÁSZLÓ
Közúti járművezetőket oktat és vezetéstechnikai tréningeket szervez a drivingcamp vezetéstechnikai központ vezető instruktoraként, Emellett tagja a Német Kötlekedésbiztonsági Tanács (DVR) akkreditált tréner csapatának is.
Fő célja, hogy ne csak vezetni, de közlekedni is megtanítsa az embereket. Hisz abban, hogy amikor a vezető megismeri saját és járműve határait, akkor a közúti közlekedésben is tudatosabbá válik, és képes lesz körültekintően, nyugodtan, valamint biztonságosan közlekedni
RUSZNÁK ANDRÁS
Két gyermek édesapjaként arra vágyik, hogy a következő generáció már ne ugyanazzal a közlekedési kultúrával szembesüljön, mint amilyenben ő nőtt fel. Ennek eléréséhez pedig igyekszik nap mint nap hosszátenni, mint okleveles közlekedésmérnök és közlekedési műszaki szakértő.
Egy online autós magazinban már 10 éve futnak rovatai, amely az autós közlekedés műszaki és elméleti hátterét egyszerűsített formában mutatja be, emellett használtautó-vásárlás előtti vizsgálataiból készült esettanulmányokat is megoszt.