100 éves a Suzuki
Alapításának 100. évfordulóját ünnepli a Suzuki
2020. március 15-én ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját a Suzuki Motor Corporation
A Suzuki története egészen 1909-ig nyúlik vissza, amikor Michio Suzuki létrehozta a Suzuki Szövőszéküzemet, a Suzuki Szövőszékgyártó Társaság elődjét, amit 1920. március 15-én alapítottak a mai Hamamatsu tartományban, Shizuokában. Azóta a Suzuki kiterjesztette tevékenységét a szövőszékekről a motorkerékpárok, autók, hajómotorok és quad motorok felé, valamint számos más irányba is, mindig alkalmazkodva az adott kor trendjeihez.
Miután a vállalat 1954-ben Suzuki Motor Co. Ltd.-re változtatta a nevét, útnak indította a Suzulightot, Japán első, szériában gyártott kisautóját1, valamint számos egyéb terméket, melyeket az ügyfelek igényeire szabva fejlesztettek. A vállalat nevét 1990-ben változtatták „Suzuki Motor Corporation”-re, tekintettel a cég üzleti terjeszkedésére és a globalizációra.
Egy 100 év hosszú utazás soha nem könnyű. Azért, hogy a kezdetek óta felmerülő krízishelyzetekkel megbirkózhassanak, és hogy felvirágoztathassák a vállalatot, a Suzuki közösség minden tagjának együttműködésére volt szükség a múltban és a jelenben is.
A Suzuki olyan vállalattá nőtte ki magát, mely számos rajongóval rendelkezik szerte a világon, és a gyártás kapcsán kialakított szellemiséget változatlanul továbbadják – egészen napjainkig. Ez évben, az elkövetkező század kezdetén a Suzuki minden tagja elkötelezett amellett, hogy még ennél is nagyszerűbb teljesítményt érjenek el.
1 A Suzuki kutatása alapján
A vezetőség üzenete
Ez évben ünnepeljük fennállásunk 100. évfordulóját.
1920. március 15-én, Michio Suzuki megalapította a Suzuki Szövőszékgyártó Társaságot Hamamatsuban.
Azóta üzleti tevékenységünket kiterjesztettük a szövőszékekről a motorkerékpárok, autók, hajómotorok és quadok felé, valamint számos más irányba, mindvégig alkalmazkodva az adott korra jellemző, valamint hazai és globális trendekhez.
Az Önök mindenkori támogatása azonban a legfontosabb tényező, mely lehetővé tette a vállalat számára, hogy közel kerülhessünk vevőink mindennapi életéhez, és elérhessük ezt az emlékezetes 100. évfordulót.
A Suzuki Motor Corporation minden tagja számára fontos mérföldkő ez, mely megerősíti alapítónk filozófiáját: „koncentráljunk az ügyfelekre”, és törekedjünk arra, hogy a világ minden részére eljuttassuk termékeinket vevőink számára.
Ez az év a következő század beköszöntét is jelzi, és mi mindannyian elkötelezettek vagyunk amellett, hogy egy ilyen jelentős évben még nagyszerűbb üzleti teljesítményt érjünk el.
Őszintén nagyra értékeljük folyamatos támogatásukat.
Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgató
Osamu Suzuki
igazgatóhelyettes és elnök
Toshihiro Suzuki
A Suzuki 100 éve
1909 |
|
Október |
Michio Suzuki megalapítja a Suzuki Szövőszéküzemet a mai Hamamatsuban, Shizuokában. |
1920 |
|
Március |
A vállalatot átszervezik, cégjegyzékbe veszik és tőkésítik 500.000 japán jen értékben Suzuki Szövőszékgyártó Társaságként, Michio Suzuki elnökletével. |
1939 |
|
Szeptember |
A Suzukit a súlyos háborús károk arra kényszerítik, hogy bezárja üzemeit, irodáit pedig a Takatsuka üzembe helyezze át. |
1947 |
|
Május |
A Suzuki központi irodája a jelenlegi címre költözik. |
1949 |
|
Május |
A Suzukit bejegyzik a tokiói, oszakai és nagoyai tőzsdéken. |
1952 |
|
Június |
A Suzuki belép a gépjárműpiacra a 36 köbcentis Power Freevel, a kétütemű segédmotoros kerékpárral. |
1953 |
|
Március |
Bemutatkozik a Diamond Free 60 köbcentis, kétütemű segédmotoros kerékpár és a havi termelés meghaladja a 6000 darabot a motorkerékpár boom kellős közepén. |
1954 |
|
Június |
A vállalat Suzuki Motor Co. Ltd.-re változtatja a nevét. |
1955 |
|
Március |
Bemutatkozik a Colleda, a 125 köbcentis, négyütemű motorkerékpár. |
Október |
Bemutatkozik a Suzulight, a 360 köbcentis, kétütemű kisautó, mely bevezeti Japánt a kisautók korába. |
1957 |
|
Február |
Shunzo Suzukit elnökké választják. |
1958 |
|
Október |
A Suzuki a jelet, a vállalat logójaként kezdi használni. |
1960 |
|
Március |
Elkészül a személygépkocsi-összeszerelő üzem. |
1961 |
|
Április |
Létrejön a Suzuki Szövőszéküzem a szövőszék és a motor részlegek elválasztásával. |
Augusztus |
Az első motorkerékpárok exportálása Tajvanra, alkatrészek formájában. |
Szeptember |
Elkészül a Suzuki kisteherautók gyártására szolgáló üzeme Toyokawa, Aichi területén, és megkezdi a 360 köbcentis Suzulight Carry típusú, kétütemű kisteherautók gyártását. |
1962 |
|
Március |
A Suzuki elfogadja cég küldetésnyilatkozatát. |
Június |
A Suzuki megnyeri a Man-szigeti TT motorverseny 50 köbcentis bajnokságát. |
1963 |
|
Június |
Mitsuo Ito lesz az első japán versenyző, aki megnyeri a Man–szigeti Tourist Trophy (TT) motorversenyt az 50 köbcentis kategóriában. |
1965 |
|
Április |
A Suzuki belép a hajómotor ágazatba, a D55 5,5 lóerős, kétütemű hajómotorjával. |
Augusztus |
Bemutatkozik a Fronte 800 kétütemű szubkompakt személygépjármű. |
1966 |
|
Június |
A Suzuki elfogadja a céges zászlót és a dalt. |
1967 |
|
Március |
Thaiföldön létrehozzák a Thai Suzuki Motor Co., Ltd. összeszerelő üzemet (mely az első motorkerékpár üzem Japánon kívül). |
Április |
Bemutatkozik a Fronte 360 köbcentis, kétütemű kisautó. |
Augusztus |
Megépítik az Iwata Üzemet személyautók gyártására Iwatában, Shizuokában. |
1970 |
|
Megkezdődik a motorkerékpár-összeszerelés Indonéziában. |
|
Január |
Megépítik az Osuka Üzemet öntési munkálatok elvégzésére a mai Kakegawa területén, Shizuokában. |
Április |
Bemutatkozik a 360 köbcentis, kétütemű, 4x4-es kisautó, a Jimny. |
Október |
Megépül a Kosai Üzem személyautók gyártására, a mai Kosai területén, Shizuokában. |
November |
Bemutatkozik a Fronte 71, 360 köbcentis, kétütemű kisautó. |
1971 |
|
Szeptember |
Bemutatkozik a Fronte Coupe 360 köbcentis, kétütemű kisautó. Bemutatkozik a GT750 750 köbcentis, kétütemű motorkerékpár. |
Október |
Megépül a Toyokawa Üzem közepes és nagy motorkerékpárok gyártására Toyokawa területén, Aichiban. |
1972 |
|
Január |
Bemutatkozik a GT380 380 köbcentis, kétütemű motorkerékpár. |
1973 |
|
Május |
Jitsujiro Suzukit elnökké nevezik ki. |
1974 |
|
Április |
A Suzuki belép az egészségügyi felszerelések piacára a Z600-as motoros kerekesszék gyártásával. |
Augusztus |
A Suzuki belép az építőipar piacára az előre gyártott házakkal és fészerekkel. |
1975 |
|
Május |
A Suzuki megkezdi az autógyártást a tengerentúlon, Pakisztánban, a 4x4-es Jimny összeszerelésével. |
1976 |
|
Megkezdődik a személyautó-gyártás Indonéziában. |
|
Június |
Bemutatkozik a Fronte 7S 450 köbcentis, kétütemű kisautó. |
November |
Bemutatkozik GS 400, 500, 750 köbcentis, négyütemű motorkerékpár-sorozat. |
1977 |
|
Október |
Bemutatkozik a 800 köbcentis, négyütemű szubkompakt négykerék-meghajtású Jimny 8 (LJ80). Bemutatkozik az 550 köbcentis, kétütemű Cervo kisautó. Bemutatkozik az 550 köbcentis, kétütemű Fronte 7S. (az 1978-as japán emissziós előírásoknak megfelelően) |
1978 |
|
Június |
Osamu Suzukit elnökké választják. |
1979 |
|
Május |
Bemutatkozik az 550 köbcentis, kétütemű Alto kisautó. Bemutatkozik az 550 köbcentis, két- és négyütemű Fronte kisautó. |
1980 |
|
Január |
Bemutatkozik a 250, 400 és a 750 köbcentis, négyütemű GSX motorkerékpár-sorozat. |
Március |
A vállalat alapításának 60. évfordulója alkalmából létrejön a Gépipart Segítő és Támogató Alapítvány. |
Április |
A Suzuki belép a generátor üzletágba. |
1981 |
|
Május |
Bemutatkozik az új Jimny 4x4-es kisautó. |
Október |
Bemutatkozik a tengerentúli piacokon a GSX 1100S Katana 1100 köbcentis, négyütemű motorkerékpár. |
1982 |
|
Április |
A Suzuki és az indiai kormány megállapodást ír alá Suzuki személyautók közös gyártásáról. |
Augusztus |
Exportálják az LT125 125 köbcentis, négyütemű terepjárót. Bemutatkozik az 1 literes 4x4-es Jimny 1000. |
Szeptember |
A Suzuki megkezdi az autók gyártását a Pak Suzuki Motor Co., Ltd.-nél Karacsi városában, Pakisztánban. Suzuki autók gyártására és forgalmazására vonatkozó szerződést ír alá az indiai nemzeti vállalattal, a Maruti Udyog Ltd.-vel. |
Október |
A Suzuki belép az általános célú motor területre. |
1983 |
|
Február |
Bemutatkozik a Mighty Boy 550 köbcentis, négyütemű mini haszongépjármű. |
Március |
Bemutatkozik az RG250 250 köbcentis, kétütemű sport motor. |
Augusztus |
Felépül Kosai második üzeme kompakt autók gyártására Kosai területén, Shizuokában. |
Október |
Bemutatkozik a Cultus (Swist/Forsa/SA310) 1 literes személygépjármű. |
December |
Megkezdődik a Suzuki személyautók gyártása a Maruti Udyog Ltd.-nél Indiában. |
1984 |
|
Március |
Bemutatkozik a GSX-R 400 köbcentis, négyütemű sport motor. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Alto és új Fronte 550 köbcentis, négyütemű kisautó. |
November |
Bemutatkozik a Jimny 1300 4x4-es jármű sorozat. |
1985 |
|
Március |
Bemutatkozik a GSX-R750 750 köbcentis, négyütemű motorkerékpár. |
1987 |
|
Február |
Bemutatkozik az Alto Works 550 köbcentis, négyütemű kisautó. |
1988 |
|
Január |
Bemutatkozik az új Cervo 550 köbcentis, négyütemű kisautó. |
Május |
Bemutatkozik az 1.6 literes, négyütemű kompakt 4x4-es Escudo (Vitara/Sidekick) |
1990 |
|
Január |
A Suzuki megteszi első lépéseit Kelet-Európában, amikor autógyártásról szóló közös megállapodást ír alá Magyarországgal. |
Március |
Bemutatkozik a 660 köbcentis, négyütemű kisautó, az új szabványnak megfelelően (Japán közúti teherfuvarozási törvény) |
Július |
Bemutatkozik a Cervo Mode 660 köbcentis, négyütemű kisautó. |
Szeptember |
Bemutatkozik az ötajtós, kompakt 4x4-es Escudo (Vitara/Sidekick). |
Október |
A vállalat Suzuki Motor Corporation-re változtatja a nevét. |
1991 |
|
Április |
A Suzuki megállapodást ír alá személyautók gyártásáról Magyarországon. Létrejön a Magyar Suzuki Zrt. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Every és új Carry kisautó. |
November |
Bemutatkozik a kétüléses, lenyitható tetejű Capuccino mini. |
1992 |
|
Február |
Elkezdődik a Suzuki autók gyártása a Pak Suzuki Motor Co. Ltd. új üzemében Karacsiban, Pakisztánban. |
Október |
Elkezdődik az autógyártás a Magyar Suzukinál, Magyarországon. |
1993 |
|
Május |
Bemutatkozik a 4x4-es Jimny Sierra 1300. |
Szeptember |
Bemutatkozik a 660 köbcentis kisautó, a Wagon R. |
1994 |
|
November |
Bemutatkozik az új Alto kisautó. Felépül a Sagara motorgyár, a mai Makinohara területén, Shizuokában. |
1995 |
|
Január |
Bemutatkozik a Cultus Crescent (Baleno) személygépjármű. |
1996 |
|
Február |
Bemutatkozik a Let’s 50 köbcentis, kétütemű robogó. |
Április |
Bemutatkozik a Love elektromos kerékpár. |
1997 |
|
Február |
Bemutatkozik az 1 literes Wagon-R + személygépjármű. |
November |
Bemutatkozik a 4x4-es kompakt Escudo (Grand Vitara). |
1998 |
|
Január |
Bemutatkozik a kompakt 4x4-es Jimny Wide. |
Február |
Bemutatkozik a 250 köbcentis Skywave robogó. |
Október |
Bemutatkoznak az új szabványnak megfelelő Alto, Wagon-R és Jimny kisautók (Japán közúti teherfuvarozási törvény). Bemutatkozik a Kei kisautó. |
1999 |
|
Január |
Bemutatkoznak az új szabványnak megfelelő Carry és Every kisautók (Japán közúti teherfuvarozási törvény). Bemutatkozik a tengertúli piacon az 1300 köbcentis, négyütemű GSX1300R Hayabusa motorkerékpár. |
Március |
Bemutatkozik az ET-4A idősek számára kialakított jármű. |
Május |
Bemutatkozik az 1 literes Wagon R + személygépjármű. |
Június |
Bemutatkozik a hétüléses, 1.3 literes Every+ személygépjármű. |
2000 |
|
Április |
Megkezdi működését a Suzuki Arena márkakereskedés. (új értékesítési hálózat Japánban a kis járművek számára) |
Június |
Masao Todát a Suzuki elnökévé és ügyvezető igazgatójává nevezik ki, míg Osamu Suzuki elnök-vezérigazgató lesz. |
Október |
A Suzuki Oktatási és Kulturális Alalpítványának létrehozásával ünnepli 80. évfordulóját. |
December |
Bemutatkoznak az 1 és 1.3 literes Wagon R Solio személygépjárművek. Bemutatkozik a 7 üléses 2,7 literes V6 motoros sporthaszonjármű, a Grand Escudo (Grand Vitara XL-7). |
2001 |
|
Január |
Bemutatkozik az Aerio (Liana) személyautó (a tengerentúlon 2001. márciusában indult). |
November |
Bemutatkozik a Chevrolet Cruze személygépjármű (melyet a Suzuki a General Motors-szal közösen fejlesztett). Bemutatkozik az Aerio Sedan (Liana Sedan) személygépjármű. |
December |
Bemutatkozik az MR Wagon kisautó. |
2002 |
|
Január |
Bemutatkozik az Alto Lapin kisautó. |
Május |
A Suzuki többségi részesedést szerez az indiai autógyártó Maruti Udyog Ltd.-ben. |
Június |
Bemutatkozik a Skywave 650 (Burgman) nagyrobogó. Suzuki kifejleszti az első közvetlen befecskendezésű turbómotort kisautók számára. |
2003 |
|
Január |
Bemutatkozik a kétüléses Twin kisautó. |
Február |
Bemutatkozik a kedvező árú Choinori robogó. |
Április |
Hiroshi Tsudát a vállalat elnökévé és ügyvezető igazgatójává nevezik ki. Magyarországon a Magyar Suzuki megkezdi az új Ignis gyártását. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Wagon R kisautó. |
2004 |
|
Szeptember |
Bemutatkozik az új Alto kisautó. |
Október |
Bemutatkozik a Let’s 4, 50 köbcentis robogó. |
November |
Bemutatkozik az új Swift kompakt autó. |
2005 |
|
Február |
Bemutatkozik az Adress V125 robogó. |
Május |
Bemutatkozik az új Escudo (Grand Vitara) kompakt 4x4-es gépjármű. |
Október |
Bemutatkozik a Town Cart elektromos kerekesszék. |
November |
A Swift elnyeri a 2005-2006 Japán Év Autója verseny "Legviccesebbje" díjat és a 2006-os RJC Év Autója díjat. |
2006 |
|
Január |
Bemutatkozik az új MR Wagon kisautó. |
Március |
Bemutatkozik az új Adress V50 és Adress V50G 50 köbcentis robogó. Európában bemutatkozik az SX4 crossover sporthaszonjármű (a Suzuki és a Fiat közös fejlesztése) |
Május |
Bemutatkozik az új GSR400 sportmotor. |
Július |
Bemutatkozik a SX4 crossover sporthaszonjármű. |
November |
Bemutatkozik az új Cervo kisautó. |
2007 |
|
Július |
A Suzuki Maruti Suzukira változtatja Indiai leányvállalata nevét. Bemutatkozik az SX4 Sedan kompakt autó. |
2008 |
|
Január |
Suzuki elindul a FIA WRC rallyn. Bemutatkozik a Palette kisautó. |
Március |
Bemutatkozik a Let’s 5 robogó. Európában bemutatkozik az 1, 1,2 és 1,3 literes Splash személygépjármű. |
Július |
Megépül a Tengeri Műszaki Központ Aria-cho területén, Shizuokában, Japánban. Felépül a Sagara személyautó összeszerelő üzem Makinohara területén, Shizuokában, Japánban. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Wagon R kisautó. |
Október |
Suzuki megkezdi a Magyar Suzuki által gyártott Splash importálását és értékesítését. |
November |
A Maruti Suzuki elindítja A-star kompakt autót. A Wagon R és a Wagon R Stingray megnyeri a 2009-es Év Autója díjat. |
December |
Az elnök-vezérigazgató Osamu Suzukit a Suzuki elnökévé és ügyvezető igazgatójává nevezik ki. |
2009 |
|
Április |
A Suzuki megnyitja a Suzuki Plaza múzeumot hamamatsui központjában. |
Május |
A Maruti Suzuki elindítja a Ritz kompakt autót. |
Október |
Bemutatkozik az új Kizashi szedán. |
December |
Bemutatkozik a Gladius 400 ABS, 400 köbcentis motorkerékpár Bemutatkozik az új Alto kisautó. |
2010 |
|
Április |
Felavatják a Suzuki Hamamtsu Atlétikai Klubot. Bemutatkozik a Bandit 1250F ABS, 1250 köbcentis motorkerékpár. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Swift kompakt autó. |
2011 |
|
Január |
Bemutatkozik az új Solio kompakt autó. Vadonatúj motorral bemutatkozik az új MR Wagon kisautó. |
December |
Bemutatkozik az Alto Eco kisautó. Bemutatkozik az új Swift Sport kompakt autó. |
2012 |
|
Január |
Bemutatkozik az e-Let’s elektromos robogó. |
Április |
Indiában és Indonéziában bemutatkozik az új Ertiga kompakt autó. |
Július |
Bemutatkozik az új GSR250 közútra szánt sportmotor. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Wagon R és Wagon R Stingray kisautó. |
November |
A következő generációs környezetbarát technológiával a SUZUKI GREEN Technology megnyeri a 2013-as RJC Év Technológiája Díjat. |
2013 |
|
Március |
Bemutatkozik az új Spacia kisautó. Bemutatkozik a GSR 750 ABS sportmotor. |
Szeptember |
Bemutatkozik az új Carry mini teherautó. Indonéziában bemutatkozik az új Wagon R ökoautó. |
November |
A Spacia / Spacia Custom kisautó megnyeri a 2013-2014-es Japán Év autója verseny „Kis Mobilitás” díját. |
2014 |
|
Január |
„Suzuki Motor Gujarat Private Limited" néven autógyártó céget alapítanak Indiában. Bemutatkozik az új Hustler kisautó. |
Február |
Indiában bemutatkozik az új Celerio kompakt autó. Bemutatkozik a Burgman 200, 200 köbcentis robogó. |
November |
A Hustler kisautó megnyeri a 2015-ös Japan Automotive Hall of Fame (JAHFA) és az RJC Év Autója díjat. |
December |
Bemutatkozik az új Alto kisautó. Bemutatkozik a Let’s és a Let’s G 50 köbcentis robogó. |
2015 |
|
Február |
Bemutatkozik az új Every és Every Wagon. Japánban bemutatkozik az SX4-CROSS crossover. |
Március |
Bemutatkozik az új Alto Turbo RS kisautó. |
Június |
Toshihiro Suzukit elnökké nevezik ki. |
Október |
Japánban bemutatkozik az új Escudo kompakt SUV. A Suzuki Makinohara Naperőmű megkezdi tesztműködését. Indiában bemutatkozik az új Baleno kompakt autó. |
November |
Az Alto és az Alto Lapin kisautók megnyerik a 2016-os RJC Év Autója díjat. |
December |
Az Alto, az Alto Turbo RS és az Alto Lapin kisautók megnyerik a 2015-2016-os Japán Év Autója Kis Mobilitás Díjat. Bemutatkozik az új Alto Works kisautó. |
2016 |
|
Február |
Indiában bemutatkozik az új kompakt SUV, a Vitara Brezza. Bemutatkozik az új mini crossover Ignis. |
Március |
Bemutatkozik az új Baleno kompakt autó. |
Június |
Az elnök és ügyvezető igazgatót Thosihiro Suzukit egyben vezérigazgatóvá is választják. |
Július |
A Suzuki belép az indiai könnyű haszongépjármű szektorba. |
Augusztus |
Bemutatkozik az új SV650ABS sportmotor. |
Október |
A Suzuki és a Toyota bejelenti üzleti kapcsolatuk kezdetét. |
November |
Bemutatkozik az új Solio és Solio Bandit hibrid rendszerrel felszerelt kompakt autó. |
December |
A kompakt SUV Vitara Brezza megnyeri a 2017-es Év autója díjat Indiában. |
2017 |
|
A Toyota és a Suzuki az üzleti együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot tesz. |
|
Január |
Bemutatkozik a vadonatúj Swift kompakt autó. Bemutatkozik az új GIXXER 150 köbcentis sportmotor. |
Február |
Bemutatkozik a vadonatúj Wagon R és Wagon R Stingray kisautó. A Gujarat Üzem megkezdi működését Indiában. A Toyota és a Suzuki megállapodást köt az üzleti partnerségről. |
Május |
Indiában bemutatkozik a vadonatúj Dzire. |
Június |
Bemutatkozik a 350 lóerős DF350A hajómotor. |
November |
A Swift kompakt autó elnyeri a 2018-as RJC Év Autója díjat. A Toyota és a Suzuki megállapodást köt az elektromos autók bevezetéséről Indiában. |
December |
Bemutatkozik a teljesen új Spacia és Spacia Custom kisautó. Bemutatkozik az XBEE kompakt autó. |
2018 |
|
Január |
Bemutatkozik az új GSX-R125 ABS, GSX-R sportmotor-sorozat. |
Február |
A Suzuki leleplezi az Indiában és Thaiföldön készülő vadonatúj Swiftet. |
Március |
A Toyota és a Suzuki megegyezik a hibrid és más járművek szállításáról Indiába. |
Április |
Bemutatkozik a vadonatúj Ertiga Indonéziában. |
Május |
Bemutatkozik az új Super Carry mini teherautó. |
Július |
Bemutatkozik a vadonatúj Jimny 4WD gépjármű. |
Szeptember |
Megépül a Hamamatsu Üzem Hamamatsuban, Shizuokában, és megkezdi a motorkerékpárok gyártását. |
Október |
A Suzuki bemutatja a vadonatúj Katanát a tengerentúli piacon. |
December |
A Suzuki Swift megnyeri a 2019-es Év Autója díjat Indiában. |
2019 |
|
Január |
A második Suzuki Gujarat-i üzem megkezdi működését Indiában. |
Március |
A Toyota és a Suzuki új együttműködésről állapodik meg. |
Április |
Suzuki leleplezi a vadonatúj Carry-t Indonéziában. |
Június |
A Suzuki második Japán-India Gyártási Intézete megkapja az akkreditációt a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztériumtól. A Suzuki elindítja a 660 köbcentis motorral felszerelt vadonatúj Alto-t Pakisztánban. |
Augusztus |
A Toyota és a Suzuki kölcsönös részesedésszerzési együttműködési megállapodást köt. |
Szeptember |
Suzuki elindítja az új mini SUV S-PRESSO-t Indiában. |
November |
A Suzuki leleplezi a vadonatúj V-STORM 1050 és V-STROM 1050XT-t. A Maruti Suzuki és a Toyota Tsusho létrehoz egy jármű bontási és újrahasznosítási egységet Indiában. |
2020 |
|
Január |
Bemutatkozik a vadonatúj Hustler kisautó. |
Február |
A Suzuki Marine S17 kis halászhajója elnyeri a 2019-es Japán Év Hajója verseny BEST FISHING díját. Suzuki bemutatja az új XL7-et Indonéziában. |
Március |
A Suzuki fennállásának századik évfordulóját ünnepli. |