hír
Hírek 2015
Bemutatkozik a Baleno
Amikor a Suzuki nekilátott, hogy egy semmilyen korábbihoz nem hasonlítható ötajtós modellt tervezzen, első lépésként kijelölte a vezérelvet: semmiben ne fogd vissza magad! És megszületett az eredmény, a Suzuki Baleno, amelyben a legkorszerűbb csúcstechnológiák alkalmazásával és okos helykihasználással sikerült megvalósítani a könnyed, áramvonalas stílus és a kiemelkedő teljesítmény harmonikus egységét.
Az ötajtós személygépkocsik világában új minőséget hozó, kiváló vezetési élményt nyújtó, a mai vásárlók igényeit kielégítő új modelljének megalkotásakor a Suzuki nem kisebb célt tűzött maga elé, mint hogy a lehető legmagasabb szintre fejlessze a kompakt autó fogalmát. Ahogy a Balenót megalkotó tervezőcsoport főmérnöke, Kunihiko Ito fogalmaz: „Célunk az ideális ötajtós modell kifejlesztése volt. Egy kompromisszumok nélküli, elegáns, kifinomult és felnőtt karakterű autót akartunk létrehozni. A Baleno tökéletesen egyesít minden, olyan tulajdonságot, ami egy ilyen méretű autótól elvárható: kiváló formaterv, praktikum, kényelem, jó irányíthatóság, kiemelkedő menetteljesítmény és üzemanyag-hatékonyság.”
Az „energikusan áramló folyadéktömeg” témájára épülő formaterv, a kompakt karosszéria, a tágas beltér és a hatékony hajtásláncok a Balenóban új generációs platformra kerültek, mindez együtt hozta létre a stílus, praktikum, jó irányíthatóság, menetteljesítmény és üzemanyag-hatékonyság ideális egységét. A Baleno emellett hosszú utazásra is kényelmes, az első és a hátsó üléseken felnőtt utasok számára is rendkívül tágas a tér, és a csomagtartó űrtartalma is nagy.
Az új Baleno forgalmazása jövő tavasszal kezdődik Európában.
A Baleno fő tulajdonságai
- Új generációs, megnövelt szilárdságú, csökkentett súlyú platform; kiváló üzemanyag-hatékonyság, kezelhetőség és stabilitás mellett nagyfokú biztonság, valamint zaj-, rezgés- és úthiba-csillapítás.
- A sportos – alacsony és széles – építés, az avantgárd orr-rész, a körbefutó ablakok és szélvédő, az erőteljes, határozott karaktervonalak, lágy kontúrok és folytonos felületek eleganciát és erőt sugároznak.
- Az autó beltere olyan innovatív technológiákat vonultat fel, mint a fejlett multiinformációs színes kijelző, a sebességhatárolós aktív tempomat vagy az Apple CarPlay2-kompatibilis okostelefonnal összeköthető hangszolgáltatás-megjelenítő rendszer (Smartphone Linkage Display Audio).
- Bőséges helykínálat öt felnőtt számára, elöl tág válltérrel, hátul nagy lábtérrel.
- A tágas és rugalmasan alakítható csomagtér kategóriaelső3 térfogatot kínál.
- Radaros féktámogató rendszer (RBS)2 és egyéb átfogó biztonsági berendezések gondoskodnak a biztonságról és a bent ülők nyugalmáról.
- Az új fejlesztésű közvetlen befecskendezésű, nagy nyomatékú BOOSTERJET turbómotornak, valamint az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)*1 „okos” enyhe hibridhajtással segített 1,2 literes DUALJET motornak köszönhetően a Balenóban egyesül a kiváló üzemanyag-hatékonyság és a Suzuki történetének legaerodinamikusabb ötajtós formaterve.
1Csak az 1.2. DUALJET motoros változatokhoz.
2A jármű felszereltségétől függően.
3A Suzuki által B szegmensbe sorolt (3,7–4,0 méter teljes hosszúságú) ötajtós modellek között.
Áramló dizájn
A Baleno formatervét teljes egészében az ívelt vonalakban és az expresszív felületekben megnyilvánuló „energikusan áramló folyadéktömeg” téma határozza meg. A jármű széles és elnyújtott sziluettje ugyanakkor az erőteljességet és sportosságot hangsúlyozza.
Külső formaterv
Elölnézetben a karosszéria lágyan tágul az utastértől kifelé. Ennek köszönhető az alacsony, széles, sportos, egyben elegáns profil, amit széles lökhárító, hűtőrács, különleges LED-helyzetjelzők, nagyméretű, körbefutó ablakok és sötétített A oszlopok tesznek teljessé. Oldalnézetben a karaktervonalak az orrtól futnak a karosszéria hátsó részéhez, áramvonalas domborulatokat hozva létre, míg az előre dőlő hátsó szélvédő a dinamikus energia orr-irányba való áramlásának érzetét kelti. A lágy körvonalú, töretlen felszínek az erő és elegancia együttesét sugallják.
További külső jegyek:
- A nagy intenzitású projektor fényszórók* fekete és króm dizájnja férfiasságot és életerőt sugall. A LED-helyzetjelzők* egyben állandó nappali fényként is funkcionálnak, belső lencséik egyenletes fénysugarat biztosítanak. Mindezek együtt „high-tech” benyomást keltenek.
- Kiszállás után „Guide me light” vezetőfényes fényszórók* segítik a vezetőt és utasait a sötétben való tájékozódásban, illetve amikor távirányítóval nyitják a jármű ajtaját.
- A LED-es kombinált hátsó lámpák különleges megjelenést kölcsönöznek az egyenletes fénysugárzást biztosító belső lencsék kialakításának köszönhetően, és fokozzák a technikai fejlettség érzetét..*
- Kilenc színváltozat áll rendelkezésre, köztük a karosszéria ívelt vonalait hangsúlyozó „Prémium ezüstmetál”, valamint a “Kéksugár gyöngyházmetál”, amely zöldes árnyalattól vörös tónusig változik a környezet fényviszonyaitól függően.
- Színjátszó rozsdamentes acélból készült külső ajtószigetelések és krómszínű ajtókilincsek emelik a jármű eleganciáját.*
- Nagyméretű körbefutó ablakok, sötétített A oszlopok és fekete ablakszárnyak teszik sportosabbá a Baleno dizájnját.
- Az aerodinamikai tulajdonságok további javítása érdekében a karosszéria áramló körvonalaiba vékony tetőspoilert integráltak.*
- A 16 colos alumínium felnik* vagy 15 colos acélkerekek* mechanikus jelleget kifejező formaterve kontrasztot képez a karosszéria áramló körvonalaival.
Beltér
Az ívelt vonalú műszerfal kétoldalt kiszélesedik, ami növeli a tágasság érzetét. Az ezüst díszítőelemek kiemelkednek az utaskabin visszafogott, fekete árnyalatából. Az audiorendszer, a légkondicionáló, a sebességváltás-jelző és egyéb eszközök kapcsolóinak borostyánszín fénye is emeli a kabin stílusosságát.
Az elegáns stílus mellett számos innovatív eszköz gondoskodik a szükséges információkról, s teszi kényelmesebbé, könnyebbé a vezetést:
- A műszerfalban nagyméretű, színes, HD felbontású LCD kijelző tájékoztat a jármű aktuális teljesítményéről, és nyújt egyéb információkat felhasználóbarát, jól olvasható grafikai megoldásokkal. A kiemelt információelemek között szerepel egyebek mellett a gyorsulási erő, a motorteljesítmény, a nyomaték, a gázadás és a fékezés, valamint az energiaáramlás adatai (SHVS-sel felszerelt járművek esetében).*
- Smartphone Linkage Audio Display héthüvelykes kijelzővel, USB-porttal és SD-kártyanyílással. A kijelzőn a tolatókamera képe is megjelenik.* Ha a rendszerhez USB-kábel segítségével iPhone-t csatlakoztatnak, az érintőképernyőn megjelennek az Apple CarPlay különféle szolgáltatásai: térképek, telefon, üzenetek, zene és podcastok, hangoskönyvek, külső fejlesztőtől származó Apple CarPlay-kompatibilis appok. MirrorLink segítségével más okostelefonok is csatlakoztathatók a rendszerhez.
- Egyedülálló körkijelző és erős kontrasztú LCD-panel emeli ki az automata légkondicionálót.*
- Az adaptív sebességtartó milliméteres hullámhosszon működő radar segítségével figyeli a követési távolságot, és szükség esetén automatikusan gyorsítja, illetve lassítja a járművet, hogy a vezető által beállott érték szerint hosszú, közepes vagy rövid távolságot tartson a közvetlenül a jármű előtt haladó másik járműtől. A sebességtartó rendszer sebességhatárolót is magában foglal, ami nem engedi, hogy a jármű a vezető által beállított sebesség fölé gyorsuljon, bármennyire nyomja is a gázt.
*A jármű felszereltségi szintjétől és az extrák konfigurációtól függően.
Új technológiák a jobb teljesítmény szolgálatában
Az új Baleno három új műszaki megoldást vonultat fel a jobb menetteljesítmény és a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében: az új generációs platformot, az új közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotort és az SHVS enyhe hibridhajtást.
Új generációs platform
Az új generációs Suzuki platform kifejlesztésekor a súlycsökkentés és a teljesítménynövelés érdekében a mérnökök radikális változtatásokat hajtottak végre a jármű alvázán. A Baleno osztályában jelenleg használatoshoz képest mintegy 10 százalékkal sikerült megnövelni a karosszéria szilárdságát. A lágy formát létrehozó folyamatos vázstruktúrának köszönhetően az autó súlya mintegy 15 százalékkal csökkent.
A teljes járműre kiterjedő optimalizálás az alvázhoz kapcsolódó elemeket is magában foglalta. Így sikerült a rezgést és a zajokat is csökkenteni, ugyanakkor a vezetési kényelmet is megtartani.
Az új közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotor
Az új fejlesztésű közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotort jobb üzemanyag-hatékonyság és kellemesebb vezethetőség jellemzi, amit a kis űrtartalmú, nagy nyomatékú turbófeltöltő tesz lehetővé.
A turbónyomást szabályozó szelep vezérlése segítségével, ami bezáródik és növeli a feltöltőnyomást fokozott terhelés esetén, viszont nyitva marad normál körülmények között, a BOOSTERJET motor csökkenti a pumpálási veszteséget, egyszerre növelve a teljesítményt és az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát.
A Balenót az egyliteres BOOSTERJET motor hajtja, amelynek a teljesítménymaximuma 82 kW, maximális nyomatéka pedig 170 Nm.
A Baleno az 1,2 literes DUALJET motorral is rendelhető. Ez a kettős befecskendezésű benzinmotor emelt termikus hatásfokával kiváló egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság között.
Az erőátvitelt tekintve az egyliteres BOOSTERJET motor kétféle váltórendszerrel rendelhető. Az egyik az optimális fokozatkiosztású, ötsebességes kézi váltó, amelyben az erre a célra külön kifejlesztett konvergens sebességfokozat-lokalizáló rendszernek köszönhetően kisebb a súrlódási veszteség, ugyanakkor jobb a váltás érzete. A másik a hatsebességes automata sebességváltó, amely kis sebességnél is nagy teljesítményt, nagy sebességnél pedig optimális üzemanyag-felhasználást biztosít. Az 1,2 literes DUALJET motorhoz az egyliteres BOOSTERJET-éhez hasonlóan ötsebességes kézi, illetve fokozatmentes automata sebességváltó is rendelhető.
Az intuitív felfüggesztést az első kerekeknél alkalmazott MacPherson rugóstagokkal és tekercsrugókkal, illetve a hátsó kerekeknél lengőkar-tekercsrugó kombinációval a közvetlen visszajelzést adó működéshez fejlesztették ki. A csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok anélkül fokozzák az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, hogy áldozatul esne a stabil iránytartás, az utazási kényelem vagy a fékezés hatékonysága.
A jármű finomhangolását sorozatos tesztek során Európában végezték; a Baleno kínálta vezetési élmény a Suzuki azon törekvésének eredménye, hogy megteremtse az egyensúlyt a fürgeség és az utazás fokozott kényelme között.
Új enyhe hibridhajtás (SHVS)1
A Suzuki SHVS enyhe hibridhajtása integrált gyújtásgenerátort (ISG) használ, ami besegít gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során, hatékonyabban, mint a hagyományos generátorokkal működő rendszerek.
Az ISG elektromotor funkciója a regeneratív fékezés során termelt villamos energiát használja fel. Ez hatékonyabb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé, hiszen besegít a robbanómotornak, és megtakarítja azt a többletüzemanyagot, amire a nagy üzemanyag-igényű műveletek, az álló helyzetből történő elindulás és a gyorsítás során lenne szükség. Hagyományos indítómotor helyett az ISG szíjhajtású indítórendszert alkalmaz, ami egyenletes, zökkenőmentes újraindítást biztosít a motor automatikus leállítása után.
Ehhez járul, hogy a Balenóba szerelt SHVS kisméretű, nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátort alkalmaz, így a gyakori rásegítésnek nincs akadálya. A Baleno SHVS rendszere esetében a célkitűzés a környezet szén-dioxid-terhelésének 93g/km-re történő csökkentése.2
1Csak az 1.2. DUALJET motorral szerelt változatok esetében.
2Kísérleti mérések SHVS-es járműveknél.
Okos helykihasználás
A Baleno tervezőinek sikerült leküzdeniük a stílusos formaterv és tágas beltér együttesének létrehozásával járó nehézségeket. A tervezés során újra és újra átgondolt tervekkel milliméterről milliméterre sikerült növelni a Baleno belső terét. Ennek eredménye az okos helykihasználás, ami nemcsak kényelmet, hanem kategóriaelső csomagteret is biztosít. Mindezt egy négy méternél rövidebb karosszériában sikerült elérni. A siker egyik kulcsa az új generációs platform, amely maximális helykihasználást tesz lehetővé. A koncepció része a kevésbé döntötten elhelyezett, az eddiginél is kompaktabb motor – ez a megoldás is segített tovább tágítani a belső teret.
Az ülések koncepciója
A vezető és az első utas ülése közötti nagy távolság bőséges vállteret biztosít az első sorban. Mindkét ülés formatervénél és rugózásánál az optimális utazási kényelem elérése volt a fő szempont. Emellett nagy szilárdságú anyagok alkalmazásával gondoskodtak a kis súly és erős felépítés ideális egyensúlyáról.
Az első és hátsó ülések közötti jelentős, 805 milliméteres távolságnak köszönhetően a hátsó üléseken utazók számára is bőséges lábtér. Az üléseket könnyen, egyetlen mozdulattal le lehet hajtani. A hátsó sor osztatlan, illetve különböző arányban osztott támlavariációkkal, valamint háromféle fejtámasszal készül. A hátsó sorba való beszállást és a kiszállást tág ajtónyílások könnyítik meg.
Csomagtér
A csomagtér nem kevesebb, mint 355 liter, a B szegmensbe tartozó ötajtós gépkocsik mezőnyében a legnagyobb.* A felfüggesztés formáját úgy optimalizálták, hogy a csomagtartó hátsó részében mindkét oldalon még több hely szabaduljon fel a hosszú vagy széles tárgyak szállításához.
A csomagtér másik jelentős előnye a rugalmasság. A rendelkezésre álló raktér jelentősen megnövelhető a hátsó üléstámlák lehajtásával, az első ülések előrecsúsztatásával, valamint a padlólemez felső vagy alsó fokozatba állításával.
*A Suzuki által a B szegmensbe sorolt (3,7–4,0 méter teljes hosszúságú) ötajtós modellek között, a Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint.
Biztonság és védelem
A Balenóban számos vezetéstámogató technológia segíti a biztonságos vezetést és csökkenti az esetleges balesetekből származó sérüléseket. Ezek közül a legfontosabb a radaros féktámogató rendszer (RBS)1. Ha a jármű kb. 5 km/óránál gyorsabban halad, egy milliméteres hullámhosszon működő radar észleli a közvetlenül a gépkocsi előtt haladó másik járművet. Ütközésveszély esetén a helyzettől függően az RBS 1) figyelmezteti a vezetőt, 2) növeli a fékerőt vagy 3) automatikusan fékez.
Az egyéb biztonsági felszerelések között szerepel az elektronikus menetstabilizáló (ESP®)2, hat SRS-légzsák, valamint az ütközéselnyelő karosszéria. Mindezeken felül a Baleno számos elemét úgy tervezték meg, hogy egy esetleges gázolás a lehető legkisebb sérülést okozza a gyalogosnak.
1A jármű felszereltségi szintjétől és az extrák konfigurációjától függően.
2Az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye.
Fő méretek
Hossz: 3995 mm
Szélesség: 1745 mm
Magasság: 1470 mm (SHVS esetén 1460 mm)
Tengelytáv: 2520 mm
Legkisebb hasmagasság: 120 mm (SHVS esetén 110 mm SHVS)
Első-hátsó nyomtáv: 1520mm 185/55 R16 gumiabroncsokkal (1530 mm 175/65 R15 gumiabroncsokkal)
Főbb műszaki adatok
Megjegyzés: A műszaki jellemzőket a Suzuki előzetes figyelmeztetés nélkül változtathatja.
[IMAGEGALLERY]