A Vitara juttatja csúcsra a Suzukit

A Vitara márciusi bevezetése óta a Suzuki értékesítése bővülő tendenciát mutat: a modell népszerűségének köszönhetően a márka visszanyerte vezető pozícióját a magyar gépjárműpiacon. Szeptemberben 928 Suzuki gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, a január–szeptemberi időszakban pedig már 5049-et. A Suzuki piaci részesedése az év kilencedik hónapjában 14,8 százalékra nőtt.

597 Vitara kelt el szeptemberben Magyarországon, ezzel a Vitara megőrizte elsőségét az SUV kategóriában, ahol az év első kilenc hónapját tekintve is vezeti az értékesítési listát 2119 eladott darabbal. A B szegmensben is Suzuki gyártmány áll az élen az év eddigi részében: a Swiftből 1550 darabot értékesítettek a január–szeptemberi időszakban. Szeptemberben a Suzuki piaci részesedése 14,8 százalékra nőtt, ami a július–augusztusi 10,6, illetve 10,2 százalékot követően jelentős bővülés.

 

A Suzuki már júliusban a képzeletbeli dobogó legfelső fokára állhatott 740 autó forgalomba helyezésével. Augusztusban – a szokásos nyári gyárleállás idején – 512 Suzuki került forgalomba, ami a harmadik helyezéshez volt elég. A kiemelkedő, 928 darabos szeptemberi értékesítés ismét az élre repítette a márkát.

 

Az eredményt a Vitara népszerűségén túl az a közös munka tette lehetővé, amit Magyarország legkiterjedtebb és legerősebb, összesen 75 pontból álló kereskedői hálózata végez.

 

A flottaautóként forgalomba helyezett személyautók húszas listáján három Suzuki modell is szerepel: a Vitara, az S-CROSS és a Swift – közülük a Vitara és a Swift kategóriaelsőként.