hír
Hírek 2015
Saját fejlesztésű kéthengeres, 800 köbcentis dízelmotort vezet be a Suzuki Indiában
A Suzuki Motor Corporation könnyű, kompakt, kéthengeres, 800 cm3-es dízelmotort fejlesztett kisautói számára. Az E08A motor az Indiában gyártott és forgalmazott Celerióban debütál.
A Suzuki mostanáig főleg exportmodelljeit szerelte fel 1300–2000 köbcentis dízelmotorokkal, amiket vagy külső beszállítóktól rendelt, vagy más gyártók licence alapján gyártott. Indiában azonban kereslet mutatkozik a dízelüzemű motorváltozatokra is, így a Suzuki megalkotta E08A jelű, saját fejlesztésű, kéthengeres, 800cm3-es dízelmotorját.
Az E08A esetében a motorblokk alumíniumból készül, a kéthengeres motor pedig megengedi, hogy kisebb üzemanyag-elosztó egységet és turbófeltöltőt alkalmazzanak, ami együttesen a motor tömegének csökkenéséhez vezet. A kisebb sűrítési aránynak és a nagy köztes hűtőnek köszönhetően a motor nagy nyomatékot ad le a kis fordulatszám-tartományban, és takarékosan bánik az üzemanyaggal is. A kéthengeres dízelerőforrásokra jellemző kisfrekvenciás rezgést a lendítőkerék optimalizálásával sikerült csillapítani.
A hajtóművet a Celerióba úgy szerelték be, hogy a motor felfüggesztése, a merev karosszéria és a zajszigetelő anyagok enyhítsék a kisfrekvenciás rezgést és a motor kopogását, kényelmesebbé tegyék az utazást. A Celerio dízelváltozata Indiában 3,62 liter/100 km fogyasztási csúcsteljesítményt ért el.*
Az E08A dízelmotor fő műszaki jellemzői
Motortípus: |
Kéthengeres, kettős felső vezérműtengelyű (DOHC), nyolcszelepes, köztes hűtős turbódízel |
Lökettérfogat: |
793 cm3 |
Furat × löket (mm): |
77,0 × 85,1 |
Sűrítési arány: |
15,1 |
Legnagyobb teljesítmény (kW/fordulat/perc): |
35/3500 |
Legnagyobb nyomaték (Nm/fordulat/perc): |
125/2000 |
*Suzuki-kutatás, 2015. június; az indiai CMRV-szabályozás (1989) 115. pontja szerinti mérés