Saját fejlesztésű kéthengeres, 800 köbcentis dízelmotort vezet be a Suzuki Indiában

A Suzuki Motor Corporation könnyű, kompakt, kéthengeres, 800 cm3-es dízelmotort fejlesztett kisautói számára. Az E08A motor az Indiában gyártott és forgalmazott Celerióban debütál.

A Suzuki mostanáig főleg exportmodelljeit szerelte fel 1300–2000 köbcentis dízelmotorokkal, amiket vagy külső beszállítóktól rendelt, vagy más gyártók licence alapján gyártott. Indiában azonban kereslet mutatkozik a dízelüzemű motorváltozatokra is, így a Suzuki megalkotta E08A jelű, saját fejlesztésű, kéthengeres, 800cm3-es dízelmotorját.

 

Az E08A esetében a motorblokk alumíniumból készül, a kéthengeres motor pedig megengedi, hogy kisebb üzemanyag-elosztó egységet és turbófeltöltőt alkalmazzanak, ami együttesen a motor tömegének csökkenéséhez vezet. A kisebb sűrítési aránynak és a nagy köztes hűtőnek köszönhetően a motor nagy nyomatékot ad le a kis fordulatszám-tartományban, és takarékosan bánik az üzemanyaggal is. A kéthengeres dízelerőforrásokra jellemző kisfrekvenciás rezgést a lendítőkerék optimalizálásával sikerült csillapítani.

 

A hajtóművet a Celerióba úgy szerelték be, hogy a motor felfüggesztése, a merev karosszéria és a zajszigetelő anyagok enyhítsék a kisfrekvenciás rezgést és a motor kopogását, kényelmesebbé tegyék az utazást. A Celerio dízelváltozata Indiában 3,62 liter/100 km fogyasztási csúcsteljesítményt ért el.*

 

 

Az E08A dízelmotor fő műszaki jellemzői

 

Motortípus:

Kéthengeres, kettős felső vezérműtengelyű (DOHC), nyolcszelepes, köztes hűtős turbódízel

Lökettérfogat:

793 cm3

Furat × löket (mm):

77,0 × 85,1

Sűrítési arány:

15,1

Legnagyobb teljesítmény (kW/fordulat/perc):

35/3500

Legnagyobb nyomaték (Nm/fordulat/perc):

125/2000

 

*Suzuki-kutatás, 2015. június; az indiai CMRV-szabályozás (1989) 115. pontja szerinti mérés