Hárommillió hajómotornál tart a Suzuki

A Suzuki Motor Corporation globális összesítésben hárommillió hajókülmotort gyártott. Ehhez 49 évre volt szükség a gyártás 1965-ben történt elindítása óta. A kerek számot július 24-én ünnepelték meg a vállalat toyokawai üzemében. A ceremónián az alkalmazottak körében megjelent Toshihiro Suzuki, a társaság ügyvezető alelnöke is.

A hajókülmotorok fejlesztése 1962-ben kezdődött a Suzukinál; az első modell, a 98 cm3-es, 5,5 lóerős D55 1965 áprilisában került piacra. Azóta a termékcsalád számos különféle típussal gazdagodott a különböző országok piaci igényeinek megfelelően.

 

A Suzuki külmotorok Japánban, az Aichi prefektúrában található toyokawai üzemben, illetve külföldi gyárakban készülnek. A külhoni gyártás 1999 júliusában kezdődött Thaiföldön a Thai Suzuki Motor vállalatánál, az 5PS modellel. A toyokawai gyár jelenleg közepes és nagyméretű – 40 és 300 lóerő közötti teljesítményű – négyütemű motorokat gyárt, a Thai Suzuki üzemében pedig kis- és közepes méretű, 2–30 lóerős négyütemű, valamint 9,9–40 lóerős kétütemű motorok készülnek.

 

A külmotor-technológia úttörőjeként 1987 óta a Suzuki hét alkalommal nyerte el a hajózási termékek egyesült államokbeli gyártóinak szövetsége, az NMMA által odaítélt innovációs díjat, első ízben a DT200 Exanté külmotorral, majd azt követően DF60/70 (1997), a DF250 (2003), a DF40A/50A (2011) és a DF300AP (2012) típusokkal is. Az élenjáró technológia eredménye a jó minőség és a tartósság, ami kis tömeggel és kompakt kezelhetőséggel párosul; mindezek alapján a Suzuki hajókülmotorjai nemcsak az anyaországban, de Japánon kívül, 144 országban és régióban is népszerűek.

 

„Ma hárommilliónál tartunk, de ez is csak egy lépés a sok közül. 2015-ben ünnepeljük a külmotor-értékesítés ötvenedik évfordulóját. Támogatásukat kérjük, hogy vevőink továbbra is értékelhessék és szerethessék a Suzuki hajómotorjait” – mondta Toshihiro Suzuki alelnök az ünnepségen.