A rutintalan sofőrökre koncentrál a Magyar Suzuki „Együtt az utakon” idei kampánya

Vajon kellő türelemmel fordulnak a tapasztaltak a tanuló vagy rutintalan autóvezetők felé? Ugyanakkor mit tehetnek azok, akik sokkal magabiztosabbak szeretnének lenni, ha volán mögé ülnek? A Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” közlekedésbiztonsági programjában idén ősszel egy újabb, sokakat érintő kérdésben indít edukációs integrált kampányt.

Az esztergomi autógyártó vállalat három évvel ezelőtt indította el közlekedésbiztonsági kampányát. Olyan, a közlekedés összes résztvevőjét érintő kérdésekre szeretné felhívni a figyelmet, amelyekben változásra lenne szükség. Az „Együtt az utakon” első évében azt mutatták meg véleményvezérekkel és közlekedési szakértőkkel, milyen veszélyes, ha a külvilággal nem törődve, az érzelmeinktől vezérelve veszünk részt a közlekedésben. Az agresszió, a türelmetlenség egyre több problémát okoz az utakon. Tavaly a megkülönböztető jelzést használó járművekre fókuszáltak: az „Adj utat, ments életet!” programban az Országos Mentőszolgálat, a Komárom-Esztergom Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság volt a szakmai együttműködő partner.    

 

Cél a közbeszéd tematizálása

A Magyar Suzuki ebben az évben ismét egy olyan témát választott állandó szakértőikkel, Csörgő László vezetéstechnikai tréner és Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus bevonásával, amely minden autóst érint. A tanuló- vagy rutintalan vezetők közúti részvétele nem minden esetben elfogadott, sokszor a türelmetlenség, az idegesség, de sok esetben még az agresszió is megjelenik. Nemcsak a negatív érzelmi megnyilvánulások állnak azonban a háttérben, amikor a bizonytalan sofőrök szorongást, vagy félelmet éreznek, amikor volán mögé ülnek. Ha egyáltalán vállalkoznak erre a jogosítvány megszerzése után.  

„Fontosnak tartjuk, hogy évről évre olyan témákkal tematizáljuk a közlekedéssel kapcsolatos beszélgetéseket, amelyekben változásra van szükség. Ebben kiemelt együttműködő szerepet szánunk a szakembereknek, a hatóságoknak és véleményvezéreknek. Ugyanakkor az idén szeretnénk még jobban bevonni a nyilvánosságot, ezért pályázatot hirdetünk olyan sofőröknek, akik nem érzik magukat komfortosan az utakon. A nyerteseknek lehetőséget adunk, hogy olyan rutint és tapasztalatot szerezhessenek, amely jóvoltából fenntartások nélkül vesznek részt a jövőben a közlekedésben” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.  

A „Neked mi a történeted?” című pályázattal kapcsolatos információk a kampány microsite-ján érhetők el. Az integrált kampány kulcsüzeneteit kutatás alapján készített közleményekkel, social media felületeken, fizetett média- és influencer-együttműködésekkel szeretnék eljuttatni a célcsoportokhoz, a tapasztalt és a rutintalan sofőrökhöz egyaránt. A pályázat nyertesei pedig egy félnapos vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a zsámbéki DrivingCampen. Sipos Orsi és Szabó Balázs Máté stand-uposok, Vogel Adrienn autóversenyző, B. Nagy Réka énekesnő, Csörgő László, a DrivingCamp vezető trénere, Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus és Gál Kristóf rendőr ezredes, a rendőrség szóvivője vesz részt a kampányban.  

Az „Együtt az utakon” szakmai partnere az ORFK-OBB, illetve a DrivingCamp. A kampányt a Magyar Suzuki vállalati kommunikációját támogató két ügynökség, a BeSocial és a Morpho segíti.    

 

További információk:

Bonnár-Csonka Zsuzsanna
kommunikációs vezető Magyar Suzuki Zrt.
Tel.: +36 33 54 1309  

 

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.  

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az új S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. A vállalat a 2022-es adatok alapján az ország 19. legnagyobb árbevételű cége.  

A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.   Jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizennégy ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.