A Magyar Suzuki Zrt. bejelentette 2018-as üzleti eredményeit

A Magyar Suzuki Zrt. immár harmadik éve uralja a hazai újautóeladásokat. A vállalat magabiztos 14,12 százalékos részesedéssel vezeti a hazai autópiacot. 19 292 új Suzuki személyautót regisztráltak tavaly Magyarországon, 27%-kal többet, mint az azt megelőző évben, 58 százalék – 11 127 db – az Esztergomban gyártott közönségkedvenc Vitara volt. A Magyar Suzuki 171 885 járművet adott el 123 országban 2018-ban, ebből 163 291 (95%) a Dunakanyarban készült, a nemzetközi vállalat harmadik legnagyobb gyártókapacitású üzemében Japán és India után; amely a cég egyetlen európai gyáregysége is egyben. A Magyar Suzuki Zrt. 1953,3 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2018-as évet.

Hazai eladások
27 százalékkal több új Suzuki személyautót regisztráltak tavaly hazánkban mint 2017-ben. Az autóipari vállalat sikere a piacvezető Vitarának és a szintén dobogós S-CROSS-nak köszönhető Magyarországon és Európában egyaránt. Előbbiből 11 127 darabot regisztráltak hazánkban 2018-ban az azt megelőző évi 8787-hez viszonyítva, utóbbiból 4982-t. Magyarország a Suzuki ötödik legnagyobb piaca olyan tradicionális autógyártó nemzetek mögött, mint a brit, a német, a francia és az olasz. A 30 éves Vitara modell – amelyet 2015 óta Esztergomban gyártanak - tavalyi évben is töretlen hazai sikere annak is köszönhető, hogy a modell 2018 őszén megújult külsővel, valamint minden Esztergomban gyártott gépjárműre vonatkozó, egyedülálló 3+7 éves garancia programmal jelentkezett 1.0 és 1.4-es BoosterJet motorokkal felszerelve.

Teljesítmény
A folyamatosan növekvő igények ellenére csekély mértékben visszaesett az esztergomi gyártás 2018-ban az Európai Uniós emissziós átállásnak köszönhetően. 50 450 S-CROSS gördült le a gyártósorról 2018-ban a 2017-es 55 675-tel szemben. Ugyanakkor Vitarából közel azonos mennyiség készült az esztergomi üzemben az elmúlt két évben: 121 030-at szereltek össze a szériából 2017-ben, tavaly pedig 121 089-et gyártottak belőle.

A Magyar Suzuki Zrt. 2018-as nettó hazai eladásokból származó jövedelmének – 280 474 703 euró – 65 százaléka (183 607 134 euró) Esztergomban gyártott autókból származik. A vállalat nettó hazai árbevétele 18,6 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest. A vállalat bevételeinek 96 százaléka Esztergomban gyártott járművekből származik. 2018-ban a regisztrált járművek 87 százaléka exportra készült a korábbi 92 százalékhoz képest, ami a magyar piac erősödését mutatja.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is erős teljesítmény
A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősödött.
Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 367 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1484 hajómotort exportált 2018-ban. A legjelentősebb exportot érintő növekedés a 150-350 lóerős hajómotorok tekintetében történt, ebből ugyanis 180%-kal többet regisztráltak 2018-ban, mint az azt megelőző évben. A motoros üzletág immár harmadik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában. A hazai eladások 23%-os növekedésének köszönhetően az üzletág piaci részesedése közel 16%-ra növekedett 2018-ban. A Magyar Suzuki Zrt. 2018-ban 123 országba értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve. A vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben az eredetileg tervezett 179 000-es gyártási célszám helyett.

Nagy elismerés a Magyar Suzukinak
2019 április 1-jével a Magyar Suzuki lett az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátóközpontja. A Suzuki megerősíti a szervezeti struktúráját, az informatikát is beleértve, ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hozott létre az esztergomi gyárban annak érdekében, hogy Európa- és világszerte biztosítsa a hatékony pótalkatrész ellátást. Ez a döntés is bizonyítja a vállalat előkelő szerepét a multinacionális cég nemzetközi hálózatában.

Ígéretes 2019. január-májusi számok
A Luxus kategóriát kivéve az autóipar minden szegmensben átlagosan 7,8 százalékot növekedett az év első öt hónapjában, míg az előbbi 15%-ot csökkent 2018 hasonló időszakához képest. Az S-CROSS jobban szerepelt az újautó eladásokban idén februárban és májusban. 3649 Vitarát és 3793 S-CROSS-t regisztráltak az év első öt hónapjában. Ugyanakkor mindkettő továbbra is vezető maradt a saját kategóriájában: sport-szabadidő (SUV), valamint C kategóriás Crossover.

9075 új Suzuki autót helyeztek forgalomba a 2019. január-május időszakban az importált modellekkel együtt. A vállalat megnövekedett 14,9%-os piaci részesedéssel tovább tudta erősíteni pozícióját a magyar autópiacon a tavalyi évhez képest. A magyar Suzuki a növekvő tendencia folytatására számít az év további részében is.